Ingeniøren satser på it-magasin

MediaWatch

Med det nye it-magasin Version2 satser Ingeniøren stort på at udkonkurrere Computerworld og Ncoms blad ComOn. Version2 gik i luften på nettet mandag, og den 17. november får bladet premiere på tryk. Derefter skal det udkomme hver anden uge. Arne Steinmark, adm. direktør og chefredaktør hos Ingeniøren, der kommer fra en stilling som chefredaktør på Computerworld, afviser i første gang overfor Børsen, at der er tale om en kamp mod Computerworld, der udgives af IDG. Redaktionelt set handler det om, at Version2 skal tæt på målgruppen - de mennesker, der arbejder med IT hver dag. Hvor Computerworld har en elitær tilgang og er en slags Weekendavisen på det digitale område, skal Version2 være mere konkret og jordnær, siger Steinmark. Det handler især om, at Version2 skal dække stofområder som it-governance og it-sikkerhed, hvor store politiske historier og forbrugerstoffet bliver valgt fra, siger chefredaktør Vibeke Hjortlund. Målgruppen er i første omgang 125.000 it-profesionelle, der har et indkøbsbudget på mere end 10.000 kr. Oplaget vil allerede fra starten ligger over de 80.000 eksemplarer. De fleste bliver udsendt addresseret sammen med Ingeniøren. Brugerne skal desuden bidrage til Version2. Bladet har ansat en community builder som skal sørge for, at brugere med stor viden bidrager til onlinedebatten. Arne Steinmark regner med, at Version2 når breakeven ved udgangen af 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også