Dansk Supermarked laver mobilselskab

MediaWatch

Nu vil dagligvaregiganten have de millioner af kunder, der hver uge handler i butikkerne, til også at lægge mobilløsninger ned i kurven. Ifølge Jyllands-Postens oplysninger er Dansk Supermarked på vej med eget mobilselskab for at få del i mobilmarkedet, der omsætter for 14,5 milliard kroner. John Strand fra teleanalysefirmaet Strand Consult siger til avisen, at Dansk Supermarked har kunderne og markedsføringen. Om det bliver en succes med mobilsatsningen afhænger derfor alene om ambitionerne. Fra flere sider gættes der på, at kunderne snarest får tilbudt en mobil-startpakke i Bilka, Netto, Føtex og A-Z, hvor man så kan købe taletid over nettet. Kun Føtex vil dog imidlertid bekræfte, at løsningen er på vej i de 76 butikker landet over. Fænomenet med mobiltelefoni i dagligvarebutikker er for længst blevet introduceret i franske Carrefour, britiske Tesco og tyske Aldi. Alditalk har siden lanceringen i februar fået over en million kunder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også