Kundeblade foran annonceboom

MediaWatch

Danske virksomheder bruger i stigende grad egne kundemagasiner til at kommunikere med kunderne. Men annoncørerne overser bladene. Mediebureauerne Mediacom og Carat peger på, at kundemagasiner fra f.eks. Dong, TDC og Dressman efterhånden udkommer i mange hundredtusinde eksemplarer, og mange flere er på vej. Alligevel har annoncørerne og mediebureauerne endnu ikke for alvor opdaget kundebladenes potentiale som reklamesøjle, skriver Børsen. Det skyldes bl.a., at der mangler dokumentation for, hvor mange, der læser magasinerne. Men Media Research Director hos Carat Malene Birkebæk Hübertz forudser, at bladene vil tiltrække mange annoncekroner i fremtiden. Hun peger bl.a. på England, hvor nogle kundeblade er så populære, at man kan tage betaling for dem.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også