DRs nyhedsbureau klar til lancering

MediaWatch

DRs nyhedsbureau indleder sin service af hele organisationen på søndag fra TV-Byen, men flytter til DR Byen den 19. november. Målet med at etablere nyhedsbureauet er, at alle DRs medier skal arbejde mere effektivt sammen på nyhedsområdet. Hele grundproduktionen af nyheder produceres nu ét sted, og leveres til tekst-tv, dr.dk/nyheder og de korte Radioaviser. Nyhedsbureauet skal således også levere soundbites fra de interviews, som redaktionen gennemfører. Når nyhedsbureauet har fundet sin plads i DR Byen, vil bemandingen bestå af syv medarbejdere, der sidder ved siden af TV-Avisen og Radioavisens redaktioner i det område, der betegnes "DR Nyhedscenter". Ved siden af er der siddeplads til op til 14 personer. "Nyhedsbureauet betjener kun interne DR-medier, hvor vi gerne vil levere til endnu flere på sigt, som f.eks DAB og tv," siger Troels Behrendt Jørgensen, Nyhedschef for DR Nyheder Online og Tekst-tv. Han tror, at bureauet er fuldt operativt om et par måneder. Der er ingen planer om at tilbyde nyheder til eksterne medier, oplyser han til MediaWatch. Én af grundpillerne i produktionen er nyheder til dr.dk, hvor der er indført en ny funktion – en såkaldt "Online Producer", der er ansvarlig for hele sitets udtryk, indhold og form.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også