Mændene svigter ugemagasinet Fokus

MediaWatch

Aller-koncernen må erkende, at det ikke er lige til at sælge ugeblade til danske mænd. Ugemagasinet Fokus er i krise. Fokus blev lanceret i foråret og dengang var målet 50.000 i oplag per uge. Trods annoncer for millioner er det ikke lykkedes at nå blot halvdelen af oplaget. De seneste tal viser, at der i september blev solgt 19.400 eksemplarer. Forlagsdirektør i Aller, Per Ingdal, siger til Berlingske Tidende, at koncernen arbejder på at finde nogle "elementer, der kan løfte salget af Fokus", og at man fortsætter kampen for ugemagasinet, indtil der ikke er noget håb mere. Derfor er der også afsat et pænt tocifret millionbeløb til annoncering af Fokus i det nye budgetår, der begyndte 1. oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også