P3 går frem i målgruppen

MediaWatch

65 pct. af de 20-40-årige hører P3 mindst en gang om ugen, viser de seneste lyttertal, der vækker glæde i DR. I august-september sidste år var det tilsvarende tal nemlig 60 pct., så DR mener ifølge en pressemeddelelse, at P3 har fået et "væsentligt bedre tag i sin målgruppe". Fremgangen er især hentet i timerne før frokost, hvor man byder på 'Go'morn P3' og 'Verdens bedste formiddag'. Så radiodirektør Leif Lønsmann er begejstret: "P3 har i de seneste år virkelig formået at skille sig ud fra mængden, og det er det, lytterne kvitterer for," siger han. Sammenlagt brugte danskerne 70 pct. af deres radiolyttetid på DRs radiokanaler i juli, august og september i år mod 66 pct. sidste år på samme tid.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også