Nyhedskanal får eksklusive annoncører

MediaWatch

Nyhedskanalen TV 2 News regner med at hente 20 pct. af sine indtægter fra en lille skare af annoncører. Når TV 2 vedvarende betegner TV 2 News som et guldæg, skyldes det primært kabel- og satellitindtægter, der automatisk tikker ind på kontoen fra tv-udbyderne. Men TV 2 regner også med en reklamegevinst, der gerne skulle bidrage med en femtedel af omsætningen, skriver Børsen. Strategien er at satse på en eksklusiv gruppe på fem-syv annoncører, der køber en fuld pakke. Ifølge TV 2s nyhedschef Michael Dyrby vil en typisk annoncør på TV 2 News være en stor virksomhed, der henvender sig til personer, som læser Børsen, kører Audi og køber B&O.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også