Dagsbrún: Nyhedsavisens oplag op på 700.000

MediaWatch

Gunnar Smári Egilsson fastslår, at han er mere overbevist end nogensinde om sit danske avisprojekt. Oplaget skal op på 700.000 til næste år. Til Jyllands-Posten siger den adm. direktør for Dagsbrún Media, at alt går som planlagt med Nyhedsavisen, og at han nu er mere overbevist om, at Nyhedsavisen får en stærk position på det danske avismarked, når distributionsproblemerne er løst. I øjeblikket trykkes avisen kun i op til 400.000 eksemplarer af de lovede 500.000, men det mener Egilsson bliver nået i år. Allerede i begyndelsen af næste år bliver oplaget øget til 700.000, siger han. Samtidig skal Nyhedsavisen også være den avis i Danmark, der har det største læsertal. Egilsson, der har en karriere som journalist og redaktør bag sig, er godt tilfreds med indholdet i Nyhedsavisen. Efter hans opfattelse er det en bedre avis end de øvrige gratisaviser i Danmark, fortæller han. Han siger desuden, at den fond, der skal finansiere Nyhedsavisen på sigt, vil blive etableret inden for få uger, men at det ikke haster, fordi der er penge nok til at drive avisen. Nyhedsavisen er garanteret 50 mio. kr. fra Dagsbrún og 350 mio. kr. fra Baugur Group, der er hovedaktionær i Dagsbrún. Egilsson er ikke bekymret over det lave antal annoncer i Nyhedsavisen. Erfaringerne fra etableringen af en husstandsomdelt gratisavis i Island viser, at der ikke er mange annoncer fra starten, siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også