Omstridt PR-bureau strammer op

MediaWatch

PR-bureauet Burson-Marsteller ændrer sine interne arbejdsgange, efter en kunde har beskyldt selskabet for uetisk adfærd. Det er Forbrugerrådet, som er fortørnet over, at Burson-Marsteller har kørt en kampagne for at miskreditere rådets blad Tænk, samtidig med at Forbrugerrådet var kunde hos PR-bureauet. Burson-Marsteller fastholder i Jyllands-Posten, at man har orienteret om interessekonflikten, men alligevel vil firmaet foretage en "opstramning af vores interne arbejdsprocedurer," siger adm. direktør Maria Sennels. PR-branchens forening BRPV vil behandle sagen på et bestyrelsesmøde 23. oktober. BRPV oplyser, at der allerede findes etiske regler for, hvordan man håndterer kunder med modstridende interesser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også