Café Noir reklame løb med Arnold-priser
Dansk Reklame Film uddelte torsdag aften sine priser for årets bedste reklamer, Arnold-statuetterne, i Imperial i København. Den suveræne vinder blev reklamerne for Café Noir, der med en fransktalende kanin i et gyserfilmsunivers forsøger at skabe en kobling mellem sort humor og sort kaffe. Café Noir reklamen vandt både Vovemodsprisen og Instriktionsprisen. Ifølge juryens formand, Michael Robert, er der tale om en modig reklame, der bryder de eksisterende rammer. Den såkaldte Idepris gik til en Nike-reklame med Ronaldinho. Reklamen, der er en såkaldt viral-reklame, er kamufleret som et tilfældigt filmklip. Det menes, at 25 millioner mennesker verden over har set filmen, uden at Nike har brugt en krone på markedsføring, skriver Berlingske Tidende. Den fjerde og sidste pris - Publikumprisen - gik til T. Hansens trafikpropreklame, hvor en spinkel fyr sviner nogle rockere til, fordi de har blokeret vejen.