Nyhedsavisen: Vi har lavet en fantastisk avis

MediaWatch

Trods problemer med distributionen i København og manglende lancering af onlineavisen er Nyhedsavisen stolt over det færdige produkt. "Den avis, vi lancerer i dag, giver os en stærk tro på fremtiden, og vi er helt overbevist om, at læserne vil tage godt imod avisen," siger adm. direktør på Nyhedsavisen, Morten Nissen Nielsen, til Mediawatch. Stemningen på redaktionen er ifølge Morten Nissen Nielsen præget af en blanding af stolthed og kampgejst. "Folk er stålsatte på at bruge det udgangspunkt, vi har nu, til at gøre avisen endnu bedre," siger han og glæder sig især over den vellykkede forsidehistorie. Problemer med en trykmaskine gjorde, at Nyhedsavisen på debutdagen kun kom ud i det halve oplag, 250.000 eksemplarer mod 500.000, hvilket især gik ud over København. Morten Nissen Nielsen forventer dog, at problemet hurtigt er løst, så også københavnerne vil få avisen lørdag. "I aften er det vores forventning, at trykmaskinen vil være oppe at køre igen. Budene var klar," siger han understreger, at der i modsætning til andre gratisaviser er "masser af annoncer i avisen". "De problemer, der måtte opstå - store som små - i forbindelse med en avislancering, dem løser vi. Det centrale er, at vi har lavet det, som vi har sagt, vi vil lave - nemlig en fantastisk avis," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også