Brugere i centrum på Nyhedsavisens netavis

MediaWatch

Nyhedsavisen satser ligeledes stort på nettet med avisen.dk, der inddrager brugerne i hidtil uset omfang. Avisen.dk har ingen skrivende medarbejdere, men i stedet er det Nyhedsavisens journalister, journalisterne i selskabets nyhedsbureau DNY og ikke mindst brugerne selv, som skal levere indholdet, skriver Børsen. Det er webbureauet Hello Group, der har udviklet netavisen, og her tror man på, at man kan skabe et meget dynamisk medie, hvor journalister og brugere skriver, kommenterer og blogger på kryds og tværs. Toppen af siden vil som andre indeholde en prioriteret liste over de vigtigste nyheder - udvalgt af en redaktør. Men hvis et brugerbidrag får tilstrækkeligt mange klik, vil den kunne fortrænge journalisternes artikler. Under topnyhederne kommer en sektion, som er sammensat efter brugerens tidligere adfærd på sitet. Bag Hello Group står Morten Lund, der har tjent en formue på en investering i Skype. Han mener tiden er helt rigtig til at lave en brugercentreret netavis og peger bl.a. på den eksplosive stigning i antallet af internet-blogs.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også