Bureau: Værdiløs garanti fra Nyhedsavisen

MediaWatch

Mediebureauet Mediaedge:cia giver ikke meget for Nyhedsavisens garanti til annoncørerne om 1 mio. læsere. Garantien lyder på kompensation i form af gratis annonceplads, hvis ikke avisen når det magiske tal. Men langt de fleste annoncører kan ikke bruge garantien til noget, siger Torsten Lehrmann, der er direktør for trykte medier hos Mediaedge:cia, til Berlingske Tidende. Lehrmann taler her om annoncører - f.eks. i detailhandlen - der har brug for effekt af deres annoncer her og nu. De kan ikke vente på Nyhedsavisens læsertal, som udarbejdes af Gallup en gang om måneden. Og især hvis avisen flopper, har annoncørerne ikke noget at bruge de gratis indrykninger til. Nyhedsavisens salgsdirektør for landsannoncer René Slatanach ønsker ikke at kommentere kritikken. Han nøjes med at konstatere, at det går godt med annoncesalget. Belægningen vil således være væsentligt bedre end hos Dato og 24timer, lover Slatanach.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også