Jyllands-Postens erhvervsportal i luften

MediaWatch

Mandag kl. 10 gik Jyllands-Postens nye portal Erhverv På Nettet i luften. Ambitionen er at slå Børsens Borsen.dk, siger redaktøren. Den nye erhvervsportal har sin selvstændige adresse på www.epn.dk. Nyhederne og indholdet leveres dels af den nye epn.dk-redaktion, dels af Jyllands-Postens erhvervsredaktion. Epn.dk vil også bruge Ritzau. Målet for epn.dk er, at den skal slå borsen.dk og give overskud allerede til næste år. Jens Nicolaisen, direktør for Jyllands-Postens elektroniske medier, siger, at han regner med, at epn.dk til næste år opnår et et-cifret millionoverskud på grundlag af en annonceomsætning på 10-15 mio. kr. Til næste år skulle portalen også gerne have 200.000 unikke brugere om måneden og dermed blive den største erhvervsportal, siger han. Jyllands-Postens erhvervsnyheder har hidtil været en del af jp.dk, som totalt har 350.000 brugere om ugen. Nicolaisen kalder det logisk, at lave en egentlig erhvervsportal. Erfaringer fra Norge og Sverige viser, at det er en fordel både bruger- og annoncemæssigt at have en regulær erhvervsportal, siger han. Han henviser den svenske n24.se, som Aftonbladet og Svenska Dagbladet står bag, og n24.no, som VG og Aftonposten driver.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også