SBS taber tv-kampen

MediaWatch

SBS-kanalerne Kanal 4 og Kanal 5 er taberne i efterårets tv-krig, viser en gennemgang af seertallene. TV 2 og TV3 har sat sig solidt på den kommercielle del af tv-markedet med gode program-satsninger, og SBS får det derfor svært i forhandlingerne om annoncekroner i 2007, vurderer mediebureauerne overfor Børsen. Især TV3s helt store gamble med drama-serien 'Nynne' har overrasket mediebureauer positivt med et solidt greb om især de kvindelige seere. Tv-stationens øvrige trumfer som 'Robinson' og 'Rent Fup' er dog ved at tabe pusten, og mediebureauerne peger derfor på TV 2 som den samlede vinder af efterårssæsonen med "solide og langtidsholdbare programmer," som TV Director hos Carat Mikael Ostenfeld udtrykker det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også