JP/Politiken satser på mobil-marked

MediaWatch

JP/Politikens Hus går nu målrettet efter at blive førende på markedet for mobile tjenester. "Målet er at sikre koncernen en ledende rolle på markedet, efterhånden som mobilmediet udvikler sig over de kommende år, hvor kombinationen af indhold og teknologi skaber nye muligheder for mobiltjenester," hedder det i en kortfattet pressemeddelelse. Satsningen omfatter: - Lancering af en række nye mobiltjenester fra bl.a. Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken. - Etablering af forretningsenheden MobilForlaget, der skal sikre, at alle koncernens enheder effektivt kan forfølge deres mobilstrategier. - Overtagelse af 50 pct. af aktierne i Releaze A/S, der er et mindre teknologiselskab med fokus på udvikling af applikationer til mobilmediet specielt indenfor dialog-markedsføring og brugergenereret indhold. - Indgåelse af aftale med ledende leverandør af platforme til mobile tjenester, der fremover skal drive alle koncernens mobiltjenester.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også