TV 2 arbejder videre på Ritzau-konkurrent

MediaWatch

TV 2 ændrer ikke sine planer om at lave et nyhedsbureau, selv om både Metroxpress og DR har lavet nye aftaler med Ritzau. TV 2s adm. direktør Per Mikael Jensen er fortsat åben for forhandling med Ritzau, men siger, at man lige nu er mest optaget af arbejdet med at lave et eget nyhedsbureau. Per Mikael Jensen siger til Jyllands-Posten, at TV 2s bureau vil have den fordel, at man kan tilbyde tv-billeder, der kan bruges af tv-stationer og netportaler. Inden for de seneste uger har TV 2s bureau-planer for alvor taget fart. Det skal undersøges, hvad satsningen vil koste, og hvem der kunne tænkes at blive kunder. Per Mikael Jensen understreger, at det i sidste ende er kundeinteressen, der skal få tv- og radio-stationen til at udvide med nyhedsbureau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også