MTG New Media tager små skridt

MediaWatch

MTG New Media holder lav profil med sine nye online-erfaringer, men satsningen på online-salg af sportsrettigheder står ved magt. MTG New Media vil ikke ind på, hvor mange brugere, der besøgte onside.dk i sidste uge, eller hvor mange, der købte adgang til Champions League kampene. "Som børsnoteret virksomhed oplyser vi ikke om kundeforhold, men der er interesse både for pay-per-view af den enkelte kamp og for at købe abonnemennt til gruppespillet," siger adm. direktør Jette Jørgensen, MTG New Media, til MediaWatch. Den store testaften, set med sportslige og markedsbriller, var forrige onsdag, hvor FCK var i kamp, men den aften blev Viasat ramt at tekniske vanskeligheder. "Det gik fint, indtil det svenske betalingssystem brød sammen, efter kampen var gået i gang," siger Jette Jørgensen. Derefter åbnede Viasat for fri adgang. New Media-selskabet vil heller ikke ud med en mere faglig vurdering af markedspotentialet. Grundtanken er imidlertid, at der findes potentielle kunder, der ikke kan modtage TV3-kanalerne, som ikke har adgang til deres tv-apparat den givne aften, eller som foretrækker at se kampene alene og overlade tv-apparat i stuen til resten af familien. Der bør ikke være tekniske forhindringer, vurderes det af Jette Jørgensen, for IT & Telestyrelsens data viser, at rundt regnet 50 procent af husstandene har en forbindelse, der er kraftig nok. "Der er dog husstande blandt de 50 procent, der har købt en forbindelse, der "går op til" de nødvendige 1 Mbt. Men så meget har de ikke altid til en hel fodboldkamp. Og når de oplever problemer, er vi nødsaget til at henvise til deres internetudbyder," forklarer Jette Jørgensen. MTG New Media understreger, at lanceringen af sportsindhold online foregår trin for trin, og at Champions League-kampe er første spæde skridt. Selve sitet, Onside.dk, ligner dog sig selv med masser af tekstnyt om sport. Men sitet bærer ikke præg af, at video-content er prioriteret højt, eller at Champions League kampene skal sælges særligt offensivt. "I denne og næste uge fortsætter vi med at udbyde Champions League kampe og dernæst følger mere produktudvikling af sitet gennem efteråret," siger Jette Jørgensen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også