Krisen fortsætter i reklamebranchen

MediaWatch

På trods af store sparerunder er landets største reklamebureauer ikke blevet bedre til at tjene penge. Det viser en gennemgang af de seneste to års regnskaber for Danmarks 25 største reklamebureauer, som Erhvervsbladet har lavet. Analysen afdækker, at bureauernes omsætning på et år er faldet med omkring 8 pct., mens det primære resultat i samme periode er faldet med 18,1 pct. i gennemsnit. Reklamebranchens organisation DRRB bedyrer dog, at branchen som helhed er i fremgang. Det er bare de små og mellemstore bureauer, som løber med væksten, siger DRRB.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også