SBS TV skal finde en ny salgsdirektør

MediaWatch

SBS har højest 5-6 kvalificerede valgmuligheder til jobbet som salgsdirektør i det nuværende ophedede mediemarked, spår ekspert. SBS TVs mangeårige salgschef Klaus Nielsen skal fremover betjene SBS TV og SBS Radio fra sit eget konsulentbureau. Hans første opgave er radioområdet. Derfor er SBS TV gået ind i jagten på en ny fastansat salgsdirektør. "Vi er i øjeblikket ude at kigge os om efter en ny salgsdirektør, som er kundeorienteret og har flere års erfaring med at lede en salgsafdeling. SBS' kanalprofilering åbner op for nye spændende samarbejdsmuligheder med annoncører og mediebureauer, og der skal vi finde den helt rigtige mand eller kvinde, der kan løfte den opgave," siger SBS-direktør Henrik Ravn til MediaWatch, og henviser til, at SBS porteføljen nu består af underholdningskanalen Kanal 5, kvindekanalen Kanal 4, ungdomskanalen Voice TV - og sandsynligvis en ny netværkskanal. SBS TV står ovefor en stor udfordring, spår Christian Reib fra Saleshunter, der har specialiseret sig i at rekruttere sælgere til mediebranchen. "Markedet for en sådan profil er relativt lille og vil højest omhandle 5-6 personer fra det danske mediebillede. Efter min erfaring er det et absolut krav, at kandidaten skal have medieerfaring og meget gerne specifikt med tv-reklame. En person udefra, med de rette lederegenskaber, men uden brancheerfaring vil få det svært med et så komplekst produkt. Personen skal sikkert findes på et mediebureau eller i et større mediehus," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også