Gratisaviserne nyder opmærksomhed

MediaWatch

Nyhedsavisen er på godt og ondt et højt profileret medie, som mange kommende læsere kender til, skønt markedet slet ikke har set den endnu. Den megen virak omkring Nyhedsavisen – herunder dårlig presse-spin om den økonomiske opbakning - har muligvis en positiv sideeffekt. Kendskabet til Nyhedsavisen er på 40 procent, og det var endda oppe på 44 procent for to uger siden, hvor der var meget medieomtale. Det udgangspunkt er ikke så ringe for et medie, der slet ikke er udkommet endnu. Det sker den 6. oktober. Det høje kendskab fremgår af en analyse, som er gennemført af Mindshare blandt 20-59 årige i HT området. 24timer har været ude i nogle uger, og øger kendskabet fra 85 procent til 89 procent i uge 35. Mindshare vurderer, at avisen bliver mere omtalt end Dato. Stigende kendskab kan dog også skyldes, at avisen har øget distributionen. Kendskabet til Dato er på samme niveau som ugen før, nemlig 74 procent. Både metroXpress og Urban holder efter fem år i markedet et meget højt kendskabsniveau på 99 procent, mens den nye metroXpress Aften står pænt med et kendskabsniveau på 55 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også