Urban i mere brugervenligt layout

MediaWatch

Gratisavisen Urban er fredag udkommet i et nyt layout med vægt på kultur- og forbrugsstof og brug af læsernes blogs. Formålet er at gøre avisen mere brugervenlig og nemmere at finde rundt i. Desuden satser avisen med to helt nye sektioner, LUXE og BIZZ, mere på kultur- og forbrugsstoffet. "Med de nye sektioner ønsker vi at komme i tættere kontakt med moderne og aktive mennesker, der gerne vil bruge deres avis til at blive inspireret og samtidig danne sig et overblik over dagens muligheder", siger ansvarshavende chefredaktør, Dorthe Carlsen. En anden nyskabelse bliver at involvere læserne mere i avisens indhold. Dorthe Carlsen fortæller, at læserne kan være med til at bestemme, hvilke emner Urban bør tage op. Samtidig vil redaktionen intensivere brugen af de mange blogs, som læserne har oprettet på Urbanblog.dk. "Det er vores ambition at lade vores hjemmeside udvikle sig til at være Danmarks mest innovative mediesite, og den udvidede brug af læsernes blogs er et af flere initiativer i den satsning," siger Dorthe Carlsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også