Danskerne vælger stadigvæk oftere avisen end internettet, når de læser nyheder. Men blandt de 16-29-årige foretrækker hver anden internettet. Sammenlignet med Norge og Sverige har de danske aviser været meget forsigtige med deres satsning på internetnyheder, viser den seneste undersøgelse af danskernes medievaner fra Medie Monitor Indeks, som Kompas Kommunikation og Kontrabande står bag. Men når man ser på de unges medievaner, har aviserne dog al mulig grund til at opruste på nettet. Markant flere unge i alderen 16 til 29 år (54 pct.) end danskere på 30 år eller derover (35 pct.) bruger således primært internettet som nyhedsmedie. Undersøgelsen er foretaget blandt 2.624 danskere og viser, at tv stadig er det suverænt største nyhedsmedie i Danmark. Danskernes foretrukne nyhedsmedier: 1. Tv - 80 procent 2. Avis - 43 procent 3. Internet - 39 procent 4. Radio - 23 procent 5. Magasiner og blade - 1 procent