24timer udkonkurrerer Dato

MediaWatch

Gratisavisen fra Det Berlingske Officin, Dato, har kun halvt så mange læsere som 24timer fra JP/Politikens Hus. Det viser en undersøgelsen fra Institut for Konjunkturanalyse (IFKA). Undersøgelsen viser også, at 24timer trods den gode start kun har halvt så mange læsere som de etablerede gratisaviser, metroXpress og Urban. Urban og metroXpress har en læserandel på 15 procent af alle danskere over 15 år svarende til 660.000 daglige læsere, mens 24timer har 330.000 læsere. Dato har et læsertal på det halve af 24timer, og meget tyder dermed på, at det ikke altid er bedst at komme først, hvis produktet ikke er tilstrækkelig gennemarbejdet. Af dem, der kender Urban og metroXpress har flertallet en klar præference for metroXpress, mens hovedparten af dem, der kender Dato og 24timer foretrækker 24timer. Undersøgelsen er baseret sig på 1.100 telefoninterviews foretaget fra 22.-28. august.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også