Tabloidformat koster ikke annoncekroner

MediaWatch

Første sektion af Berlingske Tidende følger i dag efter de øvrige sektioner og går fra broadsheetformat til tabloidformat. Selv om formatet krymper til halv størrelse, bliver annoncepriserne ikke halveret. De kommer kun til at falde med 15 procent. Og adm. direktør for Berlingske Tidende Peter Lindegaard mener ikke, at det mindre format kommer ikke til at koste annoncekroner. Han siger til Børsen, at tabet bliver marginalt, da de for længst har omlagt det meste af avisen til tabloid. Og samtidig er der en blandt mediebureauer og annoncører en stigende forståelse for, at det er en annonces opmærksomhedsværdi og ikke millimeterstørrelsen, der tæller, siger Peter Lindegaard. Det er direktøren i Dansk Annoncørforening Otto B. Christiansen ikke helt enig i. Og han mener, at timingen af Berlingskes formatskifte er ekstremt uheldig. Han siger, at annoncepriserne i forvejen vil blive presset pga. de tre nye gratisaviser, og Berlingske risikerer at miste profil i konkurrencen om annoncekronerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også