Måling: 24timer bedre end Dato

MediaWatch

En læserundersøgelse viser, at JP/Politikens nye gratisavis 24timer fører på point over konkurrenten Dato fra Det Berlingske Officin. 24timer er foran, både i antallet af læsere og i læsernes vurdering af aviserne, viser undersøgelsen fra Institut for Konjunkturanalyse (IFKA). Den foreløbige konklusion er, at Dato har et læsertal på omkring to-tredjedele af 24timer. Og blandt dem, der kender både Dato og 24timer, er der en præference for 24timer. Begge de husstandsomdelte gratisaviser har en del at indhente i forhold til trafikaviserne metroXpress og Urban, der hver dag læses af 14 pct. af befolkningen. 24timer har indtil videre kun halvt så mange læsere. Både 24timers og Datos læsertal stiger dog dag for dag, siger IFKA. Jørn Thulstrup fra IFKA, der i sin tid dømte Dagen død før den udkom, mener, det er for tidligt at sige noget om udfaldet af aviskrigen: "Nyhedsavisen skal på gaden, før vi kan begynde at se, hvordan det her forløber. Det er dog tydeligt, at den tid til forberedelse som folkene på 24timer har haft, betyder mere end at være først," siger Jørn Thulstrup med henvisning til Dato, der kom på gaden én dag før 24timer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også