Annoncører giver gratisaviser dumpekarakterer

MediaWatch

Annoncørerne er langt fra imponeret over de husstandsomdelte gratisaviser fra JP/Politiken og Det Berlingske Officin. Direktør i Dansk Annonceforening, Otto B. Christiansen, siger til Børsen, at bladhusene i deres iver efter at komme før Dagsbrún helt har glemt annoncørerne. Han undrer sig over, at han - som repræsenterer otte ud af de ti største annoncører på det danske marked - ikke har fået en eneste opringning fra de to bladhuse. Han har heller ikke set et prisudspil fra dem, og ifølge Otto B. Christiansen kan det kun skyldes, at aviserne er ligeglade med annoncørerne og tror, at det er mediebureauerne, der alene afgør, hvor der skal annonceres. Også de største mediebureauer undrer sig over den kaotiske opstart. Især vækker det bekymring, at der ikke er styr på distributionen. Det betyder, at annoncørerne reelt ikke ved, om de får den vare, som de betaler for, pointerer bureauerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også