Computerworld i nye medier

MediaWatch

Den snart 25 år gamle trykte udgave af Computerworld bliver nu suppleret en række nye medietilbud. De nye tilbud tæller bl.a. it-nyheder på mobiltelefoner, ekspertblogs om teknologi, medier, ledelse, finans m.m. og et podcastet it-magasin - ComputerWeek. "Vi genopfinder os som medie i dagens nye medievirkelighed. Vi har en ambition om at være en ramme omkring en samtale om den digitale fremtid. Det vil vi bruge de nye internetbaserede medieteknologier til i et samspil med de gamle mediekanaler, siger Mikael R. Lindholm, chefredaktør på Computerworld. Blandt de nye tiltag er en it-tænketank i samarbejde med Dansk IT - CIO Innovation Forum, som får Nykredits it-direktør, Lars Mathiesen, som formand. Tænketankens formål bliver at nytænke agendaen for det digitale Danmark. Computerworld har samtidig skabt et eget medielaboratorium – CW Media Lab. Deltagerne tæller ledere fra andre store mediehuse, som Egmont, TV2 og Danmark Radio, eksperter fra konsulenter som Peytz & Co., Innovation Lab og Copenhagen Crossroads, medieentreprenører som Social Square og Podhead.dk m.fl. "CW Media Lab bliver et eksperimentarium for ny journalistik og nye medietilbud, hvor vi vil udvikler fremtidens nye medietilbud," siger Mikael R. Lindholm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også