Analyser af skoler blev et internet hit

MediaWatch

Politik og analyser kan også blive en publikumssucces på internettet, hvis emnet har klangbund i befolkningen. Da den borgerlige tænketank CEPOS for nogle dage siden lancerede en rangering af landets skoler på basis af undervisningseffekten, havnede resultaterne i mediernes søgelys. Den nye vurdering af landets skoler tiltrak en heftig internettrafik. Der blev næsten klikket 200.000 gange på hjemmesiden www.undervisningseffekt.dk i det første døgn, hjemmesiden var åben, oplyser CEPOS. I søndags, hvor analysen blev offentliggjort kunne CEPOS rapportere om 134.533 hits. Mandag formiddag havde yderligere 40.231 klikket på hjemmesiden, men i CEPOS er man ikke overrasket. "Vi oplevede samme store interesse for karakter-hjemmesiden, da vi lancerede karaktergennemsnittet for 2004 og 2005, så vi er egentlig ikke overraskede over, at lærere, forældre og elever klikker sig ind på den nye side. Den store interesse bekræfter vores formodning om, at rigtig mange finder det interessant og relevant at kunne sammenligne skoler på forskellige vis via nettet," siger kommunikationschef Kasper Elbjørn til MediaWatch. Også CEPOS’ egen hjemmeside, www.cepos.dk, havde glæde af den store interesse for emnet undervisningseffekt. Hjemmesiden har således forhøjet antallet af hits fra 85.801 i juli måned til 206.354 hits frem til og med den 14. august. Det er højere end CEPOS' hidtidige rekord i 2006, der lå tilbage i marts måned, hvor hjemmesiden havde 182.414 hits.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også