Trykte jobannoncer på retur

MediaWatch

Chefer fravælger i stigende grad trykte dagbladsannoncer, når de skal finde nye medarbejdere. I stedet foregår rekrutteringen via netværk. Det viser en ny undersøgelse fra Business Denmark, tidligere Danske Sælgere, der har spurgt 300 salgs- og marketingschefer, hvordan de fremover vil rekruttere nye medarbejdere. Landsformand Jens Neustrup Simonsen fra Business Danmark siger til Industriens Dagblad, Idag, at virksomhederne ikke tør risikere fejlansættelser. Derfor bruger de hellere deres netværk end trykte jobannoncer i dagbladene. Han understreger, at det er dyrt at bruge rekrutteringsfirmaer eller køre jobsamtaler med flere ansøgere. Også derfor bruger flere chefer inden for salg og marketing deres netværk, når de skal finde nye medarbejdere. Lidt over halvdelen af de adspurgte salgs- og marketingchefer bruger dog stadig jobannoncer i aviserne. Den type annoncer skal dels tiltrække nye medarbejdere, men annoncerne har også til formål at profilere virksomheden og få den til at fremstå dynamisk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også