Tv-seere sms'er på livet løs

MediaWatch

Kombinationen af tv og sms bliver stadig mere populært hos danskerne. Og både annoncører og tv-stationer tjener kassen på danskernes sms'er. Projektleder i TV 2-marketing Lars Richter siger til Børsen, at sms-konkurrencer i forbindelse med tv-programmer er en voksende og interessant marketingplatform. Det er med til at fastholde seerne til skærmen, og samtidig er det absolut interessant for os, siger han. Under TV 2-programmet 'Vild med dans', hvor seerne kunne stemme på deres favoritpar via sms, sendte de danseglade danskere ikke mindre end 1.500 sms'er i sekundet. Hvilket er hidtidig Danmarksrekord. Også de virksomheder, der producerer afstemningsportalerne for tv-stationerne gnider sig i hænderne. Adm. direktør for Unwire Ivan Sandqvist vurderer, at markedet for tjenester på mobilen er på 300 mio. kr. og i hastig vækst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også