Mediestrømpil: Godt halvår til internettet og tv

MediaWatch

Internettet fortsætter sine stormskridt, og tv nyder også stor opmærksomhed fra annoncørerne i de første seks måneder af 2006. Det viser de nyeste mediaindekser fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening. Tv ligger i et index på 112, dagbladene med 104 og internettet på 146. Totalmarkedet øgedes med ni procent i første halvår. DRRBs Mediaindex er en anerkendt strømpil for den overordnede udvikling på mediamarkedet, idet tallene er en opgørelse over det månedlige nettomediaindkøb i reklamebranchen. Omsætningen opgøres efter alle rabatter som bliver givet samt efter diverse godtgørelser m.v. "Der er masser af penge i mediemarkedet, og en stigning i første halvår på ni procent betyder, at der er yderligere 200 millioner kroner til fordeling," siger direktør Thomas Bertelsen, OMD, til MediaWatch. Dem tager tv en god bid af. "Efterspørgslen på tv er bemærkelsesværdig, men ellers er der ikke så meget opsigtsvækkende ved de nye tal," siger Thomas Bertelsen, der dog bemærker, at radio rør på sig, selv om mediet ligger i indeks 93 i første halvår. "Indekserne i de senere måneder vidner om, at radio faktisk er ved at komme sig over, at den landsdækkende aktør, Sky Radio, trak sig ud af markedet i november."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også