Kæmpetab for teleselskabet 3

MediaWatch

Teleselskabet 3 tabte sidste år 900 mio. kr. på sin satsning med at introducere 3G-mobiltelefoni i Danmark. Regnskabet får Berlingske Tidende til at drage paralleller til mobilselskabet Mobilix/Orange, der ligeledes havde kæmpeudgifter til etableringen af deres eget netværk, uden at væksten i kundebasen kunne skabe balance på bundlinien. Orange endte med at blive solgt til Telia. Computerworld hæfter sig ved, at 3 i 2005 tabte næsten 8.000 kr. for hver af sine 116.000 kunder. Samtidig viser regnskabet, at tilgangen til 3 langt fra går hurtig nok. Især ikke hvis man skal tro de teleanalytikere, som siger, at et teleselskab med eget netværk skal have 1 mio. kunder for at være profitabelt. 3's adm. direktør Morten Christensen siger dog, at underskuddet sidste år svarer til selskabets udviklingsplan.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også