Coop tror ikke på gratisaviser
En af landets største annoncører, Coop Danmark, vil fortsat annoncere i tilbudsaviserne - og ikke i de kommende gratisaviser. Informationsdirektør i Coop Danmark Jens Juul Jensen siger, at de fortsat vil bruge langt størstedelen af markedsføringsmidlerne på de seks tilbudsaviser, de udgiver hver uge, da tilbudsaviserne er det mest effektive reklameværktøj for dem. Dermed går de kommende gratisaviser 24timer og Nyhedsavisen glip af en kæmpeindtægt, da Coop Danmark ifølge Jyllands-Postens oplysninger bruger omkring en mia. kr. på markedsføring. Coop Danmark lægger samtidig låg på enhver spekulation om, at de skulle være på vej til at indgå en aftale med det distributionsselskab, som Post Danmark og den islandsk-ejede Nyhedsavisen er ved at stable på benene. Coop har netop indgået en to-årig aftale om distribution af tilbudsaviserne med Post Danmarks største konkurrent ForbrugerKontakt.