Pladeselskaber tjener fedt på stand-up

MediaWatch

De danske pladeselskaber bevæger sig væk fra musikken og tjener stadig mere på entertainment-dvd'er som f.eks. stand-up. Hos Universal Music ligger omsætningen for salg af entertainnment-dvd'er på 25 mio. kr., mens der ikke er specielt meget gang i musik-dvd'erne. Adm. direktør for Universal Music Jens-Otto Paludan siger til Børsen, at salget af entertainment-dvd'er udgør 15-20 procent af den samlede omsætning, og at de sælger fire gange så mange af de underholdende dvd'er som rene musik-dvd'er. Han siger, at dvd-salget har haft en afgørende betydning for deres forretning, men understreger samtidig, at cd-salget stadig er deres primære forretning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også