Sonofon kigger på sportsindhold på mobilen

MediaWatch

Sonofon tester sit nye 3G netværk og introducerer medieindhold til brugerne i 3. kvartal. Sonofons nyerhvervede 3G-netværk er klar til at gå i luften i de fire største byer. Der bliver tale om en generalprøve, hvor et antal kunder forud for lancering i 3. kvartal får lov til at afprøve 3G-teknologien. "Vi følger vores tidsplan for udrulning af 3G i Danmark og er tilfredse med, at vi allerede seks måneder efter erhvervelsen af 3G licensen er klar til at køre en generalprøve i København, Århus, Odense og Aalborg. Vi drager stor nytte af Telenor-koncernens 3G-erfaringer fra Norge. Netop disse erfaringer har sat os i stand til at bygge det danske netværk hurtigt og effektivt, og det er vores forventning at lancere 3G-tjenester til såvel erhvervskunder som private forbrugere i løbet af 3. kvartal i år," oplyser Jesper Hansen, leder af Strategiske Projekter & Nye Markeder i Sonofon. Generalprøven kaster dog ikke lys over Sonofons ambitioner om at levere regulært medieindhold på 3G til danskerne. "Vi betragter 3G som en evolution og et naturligt næste trin i udviklingen af mobilnettet, som giver kunderne adgang til en højere båndbredde og dermed en række nye tjenester. Når vi lancerer i 3. kvartal, vil vi uddybe, hvilke tjenester vi kommer til at tilbyde kunderne," siger Karin Skjødt Hindkjær, kommunikationsdirektør, Sonofon, til MediaWatch. Når Sonofon for alvor satser på medieindhold, vil man trække på sine erfaringer fra Norge, hvor der er succes med at få brugerne til at tage mobilen til sig som en medieplatform. "I Norge voksede antallet af kunder, der går på nettet via 3G, fra 10 procent til 60 procent på 10 måneder. Nordmændene har især taget sport og musik til sig. Telenor har i dag rettighederne til Tippeligaen - noget som trækker brugerne til. Det samme gjaldt Vinter OL i Torino, hvor Telenor havde 120.000 brugere på OL-siderne og over 200.000 mobil tv-visninger fra vintersportslegene," oplyser Karin Skjødt Hindkjær.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også