Bureauer: Aviskrig vil dumpe annoncepriser

MediaWatch

Mediebureauerne forudser, at den kommende aviskrig vil forårsage et dyk i annoncepriserne på 20-30 pct. næste år. Den samlede vurdering hos en række bureauer, som Berlingske Business har talt med, lyder, at aviskrigen vil gøre 2007 til annoncørernes år. Account director hos Carat Danmark, Gitta Steffensen, peger på, at man i forvejen har lave annoncepriser i Danmark sammenlignet med Norge og Sverige. Mediebureauerne er også enige om, at kampen vil gå hårdest ud over de regionale medier, og at det bliver afgørende, hvem der får lavet strategiske partnerskaber med hvem. Berlingske Tidendes annoncedirektør Søren Hyldgaard erkender, at situationen er alvorlig. Men han påpeger samtidig, at mediebureauerne jo har en interesse i at varsle lavere priser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også