Reklamebureauer svigter online

MediaWatch

Danske virksomheder er ikke opmærksomme nok på online-markedskommunikation, og de bruger for få ressourcer på området. Det mener ph.d.-forsker ved IT-Universitetet, Morten Bach, der har kortlagt virksomheders brug af online-markedskommunikation, skriver ComputerWorld. Ifølge Morten Bach er det et problem, at reklamebureauerne tjener få penge på markedskommunikation til internettet, og derfor har ringe incitament til at sætte det øverst på mediaplanen, i forhold til f.eks. print og tv. Det afviser formanden for Dansk Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening og adm. direktør i Lowe, Jette Nejstgaard. Hun siger, at reklamebranchen godt ved, at man er nødt til at tænke online-delen med i kampagnerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også