Framfab henter to Cannes Løver

MediaWatch

Danske reklame- og mediefolk kan glæde sig over, at Framfab har vundet to guldløver i Cannes for sin Nike Football kampagne. Danskerne har ellers ikke haft meget at juble over i den internationale reklamefestivals første dage. Det rapporterer dagbladet Børsen fra Cannes. Framfab er en reklame- og kommunikationsvirksomhed med speciale i de digitale medier. Den ene guldløve til den danske gren af Framfab er for en viral reklamefilm, der viser den brasilianske fodboldspiller Ronaldinho øve sig. Man ser ham så skyde og ramme overlæggeren på målet gentagende gange. Det vurderes, at den film, der røg ud i cyberspace i november sidste år, er set af ikke under 25 millioner mennesker. Det er vel at mærke seere, der selv aktivt har valgt at se reklamefilmen. Den anden guldløve blev givet for Framfabs kampagne "Joga Bonito", der er portugisisk for "spil smukt". Kampagnen går ud på at få folk fra hele verden til at indsende få sekunder lange videoklip med eget spil. Framfab har høstet løver i Cannes næsten hvert år siden 2000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også