VM tager trykket af efterspørgslen på tv

MediaWatch

VM fodbold har godt tag i den mandlige befolkningsdel, selv uden dansk deltagelse, og det gør ondt på visse tv-kanaler, men ikke på Zulu. En mandlig seer mellem 19-50 år så tv i 150 minutter i sidste uge, hvilket er markant mere end de to foregående uger. "Trods lunt sommervejr kan vi konstatere, at VM - også uden Danmark - kan flytte mændene ind foran skærmen. Og det er meget naturligt DR1 og TV 2, der høster fortjenesten," sigee Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia, til MediaWatch. Begge tv-stationers share steg cirka fem procentpoint i sidste uge, set i forhold til årets niveau indtil nu. Stort set alle andre tv-kanaler går tilbage målt i den mandlige målgruppe. Zulu går dog mod strømmen og oplever en pæn fremgang, hvilket bl.a. skyldes intens dækning af Le Mans. Flemming Jensen glæder sig over, at VM løfter TV 2s sening i juni og således leverer flere ratings på et tv-marked, der oplever stor efterspørgsel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også