Internet og radio leverede størst vækst i 2005

MediaWatch

Målt på omsætningsvækst kom internet og radio rigtig godt ud af 2005, viser den helt nye opgørelse fra Dansk Oplagskontrol. Dansk Oplagskontrol har netop offentliggjort de nyeste tal for reklameforbruget i 2005. Tallene, der er nettotal renset for rabatter m.m., viser en branche, hvor alle mediekategorier er i sund vækst. Når det gælder evnen til at tiltrække nye indtægter, er det internettet, der markerer sig med en vækst i annonceomsætningen på 27,5 procent til 742 millioner kroner. Radio indhentede lidt fra det mildest talt elendige 2004 med en vækst på 32,7 procent til 280 millioner kroner. 2005 var generelt et godt år for alle medier med en total vækst på 6,5 procent. Annonceomsætningen nåede dermed 11,7 milliarder kroner. Tv steg med 6,1 procent, mens dagbladene skød frem med hele 10 procent. Lokal-/regionalaviser præsterede en stigning på 7,6 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også