Sputnik med egen programproduktion

MediaWatch

Sputnik er parat til at tilbyde programmer, der aldrig har været vist på TV 2-kanalerne. "Der bliver især tale om sport og stand-up comedy," siger direktør Rune Bech, TV2 Interaktiv, der planlægger en lancering efter sommerferien. Planerne er led i den generelle produktudvikling og oprustning af landets mest profilerede bredbånds tv-kanal. Derudover planlægges bedre billedkvalitet, de første HD-produktioner og mere gratis-stof. Rune Bech begrunder de nye initiativer overfor MediaWatch. "TV 2 Sputnik er på vej ind i en vigtig fase to. El-selskaberne er begyndt at få hul igennem til de første fiber-kunder med lynhurtige forbindelser. Det er ikke mindst TV 2 Sputnik, der kommer til at drive mange kunders opgradering fra kobber til fiber. Fiber-kunderne vil få TV 2 Sputnik i en særlig flot version på deres tv-skærm i stuen. On-demand kvaliteten får samme niveau som live-tv med mulighed for også at præsentere High Definition indhold. Det vil for alvor drive Sputniks udvikling," forudser Rune Bech. Sputnik har en månedlig nettodækning på 100.000 brugere. Sputnik hører hjemme i TV 2 Interaktiv, der oplever en god udvikling i år med brugerbetalte ydelser. Afdelingen har på få år skabt en pæn tocifret millionindtægt til TV 2 fra interaktivt indhold, og øgede omsætningen med 127 procent sidste år. Det er især mobile tjenester, TV 2 Sputnik og et stort spille-univers på spil.tv2.dk, der får æren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også