Nye tillæg skal få læsere til Urban

MediaWatch

Gratisavisen Urban går nu i offensiven med en udmelding om, at avisen til efteråret vil øge antallet af daglige læsere til én million. I dag læses trafikavisen fra Det Berlingske Officin af godt 600.000 danskere. "Det er klart, at det er interessant for os at få en million læsere. Vi har en avis, som mere end 600.000 vælger at læse. Vi får cirka 400.000 flere læsere i tale med en videreudvikling af avisen hen over sommeren og efteråret, et højere oplag og en intensiv distribution især i Jylland," siger annoncedirektør Claes Laustsen i en pressemeddelelse. For at nå en million læsere vil Urban satse mere på kulturstoffet, på livsstilsstoffet med den nye sektion LUXE og på historier om karriere og privatøkonomi i sektionen BIZZ. Desuden vil Urban invitere læserne inden for i avisen. "Vi vil opfordre vores læsere til at være med til at bestemme, hvad vi skal skrive om - ligesom vi i avisen vil bruge den debat, der findes på urban.dk, og de blogs, der findes på urbanblog.dk. Vi vil fortsat køre konkurrencer og afstemninger. Vi har eksperimenteret med læserinvolvering, debat, klummer og blogs i foråret. Nu går vi for alvor op i gear," siger chefredaktør Dorthe Carlsen. Også Urbans udseende bliver ændret. Avisens nye design vil blandt andet indebære, at avisen bliver lettere at navigere i.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også