TV-reklamer irriterer danskerne

MediaWatch

Danskerne er trætte af tv- og radioreklamer og foretrækker for første gang reklamer på internettet frem for i radio/tv. Det viser en ny omfattende analyse fra mediabureauet MindShare, skriver Berlingske Tidende. Undersøgelsen viser, at danskerne i stigende grad bliver irriterede over reklamerne, som vi opfatter som fordummende. Mens reklamer på tv i 2004 fik 57,5 af alle danskere mellem 12-59 år til at reagerer negativt, er det nu 65 pct., som svarer, at reklamer i tv irriterer dem stort set hver eneste gang. For radioreklamer er tallet steget fra 56,7 pct. til 62,1 pct. Martin Rasmussen, administrerende direktør for MindShare, mener, at tv og radio nu begynder at mærke bagsiden at det stigende reklamepres. Omvendt er det gået for reklamer på internettet, der nu for første gang irriterer os mindre end reklamer i radio/tv. I 2004 svarede 77,3 pct. af de adspurgte, at reklamer på internettet irriterer dem stort set hver eneste gang. I dag er det tal nede på 59,2 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også