TV 2s online omsætning har stået stille

MediaWatch

Mediabureauer var på rette spor, da de foreslog produktudvikling af de kommercielle muligheder i TV 2s stærke online tilstedeværelse. Mediaedge:cia undrede sig for et par måneder siden over, at TV 2 ikke rigtig udnytter det fulde potentiale. Det ville komme både bureauets kunder og TV 2 selv til gavn. "TV 2s store force er især de stærke programbrands, og vi så gerne, at de blev udnyttet mere online," skrev bureauet. Samtidig efterlyste Mediacom kommerciel produktudvikling og en offensiv udvikling af tv2.dk som et selvstædigt medie. Et estimat foretaget af Mediacom Interactive viste, at TV 2 ikke tjener lige så mange penge, som konkurrenter på lignende portaler. Også på det område mærkes det nu, at forandringens vinde blæser i Odense. Nu fastslår økonomidirektør Anders Kronborg, at TV 2 skal have en langt større omsætning fra online, og tv-stationens nyhedstjeneste på nettet skal relanceres. TV 2s omsætning af bannerreklamer på internettet har længe ligget på årligt omkring 20-25 millioner kr., og det er stort set samme niveau som i 2001, oplyser økonomidirektøren overfor Jyllands-Posten. Det er ikke godt nok, set i lyset af at TV2 har oplevet store vækstrater for annonceomsætningen fra tv-reklame, og der er en positiv udvikling for betalings-tv-kanalerne. Der sker for lidt når det gælder den interaktive forretning, konkluderer ledelsen. TV 2 er nu ved at tilknytte eksterne konsulenter, der skal se på, hvordan bl.a. tv2.dk kan blive en bedre forretning. Desuden er ledelsen i gang med at ansætte en kommerciel direktør, der skal sætte skub i online forretningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også