SBS: Klar profil men status quo

MediaWatch

Kanal 4 har skærpet den kvindelige profil, som det var planen, men samlet set står SBS TV ikke stærkere end før. Det viser et kig på seerudviklingen, som Mediacom har foretaget, efter SBS den 1. maj omdannede TV Danmark til Kanal 4 - en rendyrket kvindekanal. "Bureauet kan konstatere, at SBS TV' satsning med en kvindekanal har virket. Kanal 4 er klart blevet mere kvindelig i profilen," siger direktør Kenneth Brenøe. Omvendt noterer Kenneth Brenøe sig, at Kanal 4 ikke har vundet seere, for frafaldet af mænd er på samme niveau som tilvæksten af kvinder. Direktør Henrik Ravn, SBS, dykker ned i tallene og ser Kanal 4s første uger som en lovende start. "Målt i nøglemålgruppen, kvinder 15-44 år, er vor share gået fra et snit på ca. 8 procent år til dato, til 9,5 procent siden lanceringen af Kanal 4. Vores mål er at komme op på 10 procent i målgruppen inden årsskiftet, så vi er jo tæt på allerede nu," siger Henrik Ravn, og uddyber. "Når det gælder Kanal 5, har vi haft en fantastisk start på året, men grundet den hårdere konkurrence i 2. kvartal, og det faktum at vores egenproduktioner ikke alle har levet op til vores forventninger, har vi tabt en smule momentum - men jeg fornemmer, at vi er godt på vej tilbage med sidste uges seertal."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår