Ritzau truet af kundeflugt

MediaWatch

Nyhedsbureauet Ritzau er under hårdt økonomisk pres. TV 2s opsigelse af abonnementet kan blive starten på en lavine. Ritzau står ifølge Jyllands-Posten til at miste omkring fire mio. årligt, når TV 2-aftalen udløber ved udgangen af 2007. Bureauet står i forvejen til at miste andre fire mio. kr., efter Sky Radio er lukket, og metroXpress har smækket med døren. Og det er måske kun begyndelsen på den helt store nedtur. MetroXpress' adm. direktør Søren Riis siger, at det værste scenarium for Ritzau er, at DR laver sit eget nyhedsbureau, samtidig med at den islandske mediekoncern Dagsbrún køber Berlingske Tidende. Dagsbrún, som er selskabet bag den kommende Nyhedsavisen, har nemlig allerede meldt ud, at man vil lave sit eget nyhedsbureau. Og hvis både DR og Berlingske forsvinder, står Ritzau til et tab på omkring 25 mio. kr. ud af en årlig omsætning på 100 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også