Avissalg ikke påvirket af Muhammed-sag

MediaWatch

Muhammed-krisen har ikke den store betydning for avissalget i Danmark, selv om eksperter havde spået, at den ville få betydning. Jyllands-Postens oplag har de seneste uger taget nogle rutsjeture. Det mest overraskende for kurverne er ifølge Børsen, at den massive kampagne i forbindelse med lanceringen af avisens nye magasin-tillæg ikke kan aflæses. Berlingske Tidendes oplag er gået svagt tilbage siden årsskiftet, men værre er det gået for Politiken, der i marts havde et oplag, der var to procent mindre end i samme måned året før. Dagbladet Børsen har stabiliseret sit oplag omkring 70.000, mens salget af Kristeligt Dagblad i marts lå 6 procent over niveauet et år tidligere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også