Børns forbrug styres af psykologer

MediaWatch

Legetøjsproducenter tager i stigende grad psykologer og antropologer med på råd, når de skal sælge deres varer til de mindste forbrugere. Til Berlingske Tidende siger legetøjsforsker og cand. mag i pædagogisk antropologi Jørn Martin Steenhold, at virksomheder som Lego, Martel, Hasbroe og Top Toy allerede benytter sig af højt specialiseret viden til at sælge deres produkter. Børnepsykiater Gideon Zlotnik kalder det uetisk og frygter, at børnenes kritiske sans tager skade, hvis markedsføringen er baseret på dybdepsykologi. Han peger på, at markedsføringsloven bør strammes op.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også