Forbrugere skal selv producere reklame

MediaWatch

Reklamefilm produceret af forbrugerne selv er nyeste trend for at tilføre reklamen kant og vitalitet. Film produceret af almindelige mennesker kan give større autencitet og troværdighed til et brand. Derfor har virksomheder som Chevrolet, Chrysler, Converse og Sony alle forsøgt sig med reklamer med brugergenereret indhold, hvor forbrugere ud fra nogle grundlæggende rammer færdiggør en reklame. Brian Monahan fra reklamebureauet Universal McCann siger ifølge Børsen, at det er et eksperiment for at se, hvad der sker, når man giver offentligheden adgang til at manipulere med et kendt varemærke, uden at der sættes nogen grænser. Brugergenereret annoncefilm får nu også sin egen konference, 'San Francisco User-generated Ad Show', hvor dommerpanelet vil bestå af folk fra blandt andet Grey, Mccann og Tribal DDB.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også